Foto: Bilou, Le monde félé (Ο κατακερματισμένος κόσμος)
«Ήθελε το αυτοκίνητο όχι γιατί απλώς ήταν υπερμέγεθες, αλλά γιατί ήταν με τρόπο επιθετικό και περιφρονητικό, με τρόπο μεταστατικό, ένα τρομερό μεταλλαγμένο κατασκεύασμα που υπερέβαινε κάθε αντεπιχείρημα.» Όπως ακριβώς και ο Έρικ Πάκερ – ο νεαρός πολυεκατομμυριούχος που διασχίζει τη Νέα Υόρκη μέσα στην αστραφτερή του λιμουζίνα, έχοντας ως μοναδικό του στόχο να εκπληρώσει την κυρίαρχη επιθυμία της ημέρας: ένα απλό κούρεμα.
Στο ενδιάμεσο, διά μέσου μίας κλασικά, από χωρο-χρονικής απόψεως, οργανωμένης μυθιστορηματικής δομής, ο ΝτεΛίλλο θα κατασκευάσει συναντήσεις και επεισόδια, τα οποία, αν και δε λειτουργούν ως πλοκάμια για την υποστήριξη της πλοκής, δε μειώνουν ωστόσο και δεν απειλούν στο ελάχιστο το μύθο του. Τα στιγμιότυπα κινούνται, μέσω της αλληλοδιαδοχής, δυναμικά και ευθύγραμμα, όπως ακριβώς η πληθώρα των εικόνων και των πληροφοριών ενός κόσμου όπου «η δύναμη είναι πιο αποτελεσματική όταν δε συνοδεύεται από μνήμη». Τα σημαίνοντά του, σοφά επιλεγμένα, διατρέχουν ολόκληρο το έργο, δημιουργώντας πολυεπίπεδες αναφορές και υπηρετώντας αδιάκοπα το στόχο του ΝτεΛίλλο: τη δημιουργία μιας ρωγμής στον Έρικ Πάκερ. Θα την ακούσουμε να ανοίγει. Γιατί «το ζήτημα» δεν είναι «οι λέξεις αλλά οι σιωπές», και ο συγγραφέας, ως εξαίρετος αρχιτέκτονας του λόγου, γνωρίζει όλους εκείνους τους όρους και τους νόμους που αγγίζουν τη σιωπή για να τη μεταλλάξουνε σε Τέχνη.
Ντον ΝτεΛίλλο, Κοσμόπολις, Εκδόσεις βιβλιοπωλείον της Εστίας
KΑSSANDRA, Περιοδικό Πανδώρα
Ντον ΝτεΛίλλο, Κοσμόπολις, Εκδόσεις βιβλιοπωλείον της Εστίας
KΑSSANDRA, Περιοδικό Πανδώρα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου